Українська

Проект Канадського фонду місцевих ініціатив

Проект “Розвиток молоді, особливо дівчат та жінок серед шукачів притулку та біженців через освіту та профорієнтацію” реалізується за підтримки Канадського фонду місцевих ініціатив

Проект має на меті допомогти у виборі майбутньої професії. Основна мета ознайомити молодь та жінок із найактуальнішими професіями на ринку праці, допомогти їм прийняти рішення щодо майбутньої професії, навчити їх досягати успіху, вірити в себе і йти до мети.
Проект реалізується у співпраці з Міжнароднаю школою підприємництва та лідерства МВА Kids.

 

 

—4-5 вересня—

Перший тренінг для першої групи учасників зібрав разом трьох професіоналів своєї справи та школярів з-поміж біженців та шукачів притулку в Україні. Відкрив тренінг співзасновник та СЕО Школи підприємництва та лідерства для дітей та підлітків MBA Kids International Микола Дориченко. Він запросив учасників у подорож часом: від чотирьох промислових революцій до майбутнього, яке буде висувати нові вимоги. Креативність, емоційний інтелект, аналітичне мислення, активне навчання, лідерство, толерантність та відкритість – ось деякі з тих навичок, які спікер порадив опановувати учасникам, аби бути успішними.

Після цього досвідчений бізнес-аналітик у сфері IT Артем Гуменюк познайомив слухачів зі своєю професією. Окрім загальної інформації, як-от зарплата, сайти для пошуку роботи в ІТ, плюси та мінуси професії, спікер поділився власним досвідом: як виглядає його робочий день, та чому для успіху у професії необхідний постійний саморозвиток.

Третя спікерка провела учасників за лаштунки світу телебачення та познайомила їх з основними професіями у медіа. Віталія Коніщук, керівниця бізнес-напрямку 1+1 media school, розповіла про філософію медіахолдингу 1+1 media та спільні цінності співробітників компанії. Біженці та шукачі притулку поділилися власними креативними ідеями та кар’єрними мріями, які вони прагнуть втілити у майбутньому, а також розвинули власну імпровізацію – одну із найважливіших навичок для публічних людей.

Наступного дня учасники продовжили знайомство з новими професіями. Цікавинками своєї роботи поділився Адріан Хернандес-Суарес, перукар, який спеціалізується на чоловічих стрижках. Він показав учасникам професійні інструменти, якими користується на роботі, розповів про орієнтовні зарплати та кращі стратегії спілкування із клієнтами.

З не меншою цікавістю учасники прослухали виступ успішного ІТ-спеціаліста Владислава Нестиренко. Він розповів не лише про  ІТ індустрію в Україні та можливості кар’єрного зростання у ній, але й про свій власний досвід адаптації у Києві, адже Владислав – переселенець з Донецька.

Завершила тренінг юристка Софія Костицька, розповівши про перші кроки у професії та найкращі програми навчання для новачків. Також Софія розказала про різницю між роботою у громадському та приватному секторі. Наостанок спікерка разом із учасниками обговорила цікаві кейси міжнародного права.

Це лише початок марафону професій, але учасникам вже є про що замислитися та навички, які потрібно опанувати. А якщо у них виникатимуть будь-які питання, вони зможуть звернутися до досвідчених спікерів марафону професій та завжди отримати від них фахові поради.

— 11 вересня —

Новий тренінг для школярів з-поміж біженців та шукачів притулку в Україні розпочався з надихаючого виступу бізнес-менеджерки найбільшого клубу бізнесменів у Європі Young Business Club Тетяни Ернандес Суарес. Вона розповіла учасникам про важливість нетворкінгу та комунікацій для успіху у професії. А ще поділилась власними прикладами того, як ініціативність стає поштовхом до кар’єрних змін. Так, за фахом Тетяна – дизайнерка одягу. І коли одна із клієнток клубу бізнесменів шукала когось, хто зможе пошити для неї плаття, Тетяна вирішила спробувати власні сили. З часом одна сукня перетворилася в успішне ательє Тетяни та її власний бренд одягу.

Після цього учасники дізналися про професію моушн-дизайнера від Дмитра Ткаченка, який працює у міжнародній студії розробки комп’ютерних ігор Voki games. На прикладах власних робіт – відеокреативів для просування ігор – Дмитро поділився усім процесом створення анімації та саунд-дизайну. А також розповів як зробити перші кроки у професії, влаштуватися на роботу та на яку зарплату очікувати новачку. Виявилося, що усе необхідне для старту, – це комп’ютер та YouTube з безліччю відео-інструкцій зі створення анімації.

Після цього проєктна менеджерка рекламної агенції Publisher.info Віолетта Тума ввела учасників у світ журналістики, реклами та проєктного менеджменту. Як пройти співбесіду, розібратися з обов’язками, відрізнити нативну рекламу та продакт-плейсмент – усе це Віолетта доповнила власним досвідом та цікавими прикладами.

Наостанок усі учасники під гучні оплески отримали іменні сертифікати про проходження тренінгів. А найбільш активних учасників групи запросять продовжити участь у марафоні професій!

 

—19 вересня—

19 вересня свою мандрівку у світ професій розпочали одразу дві нові групи молоді серед біженців та шукачів притулку в Україні. Ці юнаки та дівчата навчаються, працюють та намагаються знайти своє місце на українському ринку праці. Кожна з груп прослухала виступи трьох спікерів.

Усі учасники дізналися про професії майбутнього та топ-навички для кар’єрного розвитку від співзасновника та СЕО Школи підприємництва та лідерства для дітей та підлітків MBA Kids International Миколи Дориченко. Своїм виступом він переконав їх, що, обираючи професію, варто дослухатись лише до власного серця, а не йти за фінансовою винагородою або чиїмось порадами.

Учасники також прослухала тренінг від досвідченого івент-менеджера Андрія Коваля та власника івент-агенції Єгора Прищєпкіна. Кожен зі своїми прикладами, вони розповіли про різні типи івентів, переваги та виклики професії, та що саме їх приваблює у роботі. Крім цього, учасники дізналися, як змінилась професія з початком пандемії та чого очікувати від сфери онлайн-подій. Обидва спікери підкреслили, що стресостійкість, комунікабельність та тайм-менеджмент – запорука успіху для івент-менеджера.

Можливостям у будівельному бізнесі присвятив свій виступ Олексій Шульга, який особисто пройшов шлях від робітника на будівництві до власника будівельної компанії. Учасники першої групи дізналися практичні поради, орієнтовні зарплати та сайти пошуку роботи.

Водночас учасники другої групи розширили власні знання про маркетинг у соціальних мережах – SMM.  Все про цю тему знає Діана Назаренко. Гнучкість, креативність та робота з будь-якої точки світу – цим спікерка зацікавила аудиторію та поділилася з ними частинкою власного захоплення соціальними мережами.

Під час усіх виступів Марафону професії разом зі спікером працює професійний перекладач, аби звести мовний бар’єр до мінімуму. Учасники можуть ставити питання та дізнаватися інформацію зручною для них мовою.

 

— 21-23 вересня —

Жінки та дівчата серед біженців та шукачів притулку в Україні часто опиняються у більш вразливому становищі: через стереотипи та упередження їм складніше знайти роботу або почати навчання. Аби надати кожній з них можливості навчатися, опановувати нові професії та бути успішною, на Марафоні професій ми маємо декілька груп, які складаються лише з жінок. З 21 по 23 вересня молоді та активні учасниці Марафону приміряли нові професії, ділилися власним досвідом та ставили питання, які їх хвилюють.

Про нові професії їм розповідали майстри манікюру, візажу та оформлення брів, SMM-менеджер, IT-спеціалісти, кондитер та ресторатор. Опанування будь-якої з цих професій відкриє перед дівчатами шлях до кар’єри та самозабезпечення. Саме тому у своїх виступах усі спікери розповідають, як навчитися професії, зокрема самотужки, де шукати вакансії, на яку зарплату розраховувати початківцю та як комунікувати з клієнтами. А СЕО Школи підприємництва та лідерства для дітей та підлітків MBA Kids International Микола Дориченко розповів учасницям про навички, які допоможуть їм у будь-якій професії: креативність, аналітичне мислення,  емоційний інтелект, активне навчання, лідерство, толерантність та відкритість.

 

— 25-26 вересня —

З 11 до 18:30 проходили нон-стоп тренінги на Марафоні професій. 25 та 26 вересня дві групи біженців та шукачів притулку в Україні прослухали спікерів та дізналися про нові професії. Для кожної з груп виступило по 6 професіоналів. Вони розповідали про: специфіку роботи барбера, що потрібно аби розвиватися у флористиці, поєднання технічних та креативних навичок у роботі фотографа, що потрібно для успішної кар’єри у програмуванні, креативні та клієнтоорієнтовані професії телебачення та інші цікавинки різних професій.

Молоді серед біженців та шукачів притулку в Україні точно є з чого обирати майбутню професію. Вони вже завершили першу частину Марафону та отримали сертифікати. Загалом учасниками першого етапу Марафону стали юнаки та дівчата з Афганістану, Іраку, Сомалі, Сирії, Пакистану та багатьох інших країн світу віком від 13 до 30 років.

Однак, наш Марафон не закінчується. Незабаром розпочнеться друга фаза проєкту. Для неї ми оберемо найбільш вмотивованих учасників, які продовжать вдосконалювати власні професійні навички та дізнаватися про ринок праці в Україні. На них чекають цікаві майстер-класи та знайомство з успішними українськими компаніями.

 

–21 жовтня–

Стартував новий етап нашого Марафону професій! 21 жовтня перша група молоді та школярів серед біженців та шукачів притулку в Україні розпочала знайомство з успішними українськими компаніями. Десять учасників завітали до друкарні «Вольф», яка виконує весь комплекс поліграфічних процесів.

На одному з  найбільших виробничих приміщень друкарні її співробітники показали, як проходить весь процес виготовлення поліграфічної продукції. Учасники на власні очі оцінили масштаби та особливості виробництва.

Парк обладнання компанії – це десятки апаратів: різальні машини, цифрова друкарська машина, брошурувальна лінія, ламінатор, календарний перфоратор та інші пристрої, що допомагають виготовляти тисячі екземплярів одного документа за лічені хвилини. Команда друкарні також познайомила учасників Марафону з основними стадіями роботи поліграфії: від макета у професійних програмах графічного редагування до пакування готової продукції на складі.

А найголовніше – співробітники розказали про професії та спеціалізації, необхідні для роботи у сфері видавництва та поліграфії. Оператор післядрукового обладнання, палітурник, менеджер замовлень, маркетолог – у друкарні працюють люди різних професій та бекграундів. Дізнались учасники й про можливості працевлаштування та перші кар’єрні кроки.

 

–29 жовтня–

Друга екскурсія для школярів та молоді серед біженців та шукачів притулку в Україні проходила в офісі одного з найбільших медіахолдингів в Україні – «1+1 media», до якого входять 7 популярних телеканалів: «1+1», «2+2», «ТЕТ», «ПлюсПлюс», «Бігуді», «УНІАН ТБ» та «1+1 International».

Спочатку усі відвідали студію телевізійної служби новин (ТСН), де шість разів на день ведучі розповідають про найважливіші новини мільйонам українських глядачів. Учасники з захватом оглядали студію та дізнавались про особливості роботи апаратів: як працює телесуфлер, де знаходяться камери та освітлювальні прилади.

Крім цього, біженці та шукачі притулку в Україні дізнались про іншу цікавинку медіахолдингу – компанія підтримує соціальні ініціативи та має у своєму штаті фахівців з Корпоративної соціальної відповідальності. Завдяки їхнім зусиллям, офіс оснащений енергоощадними технологіями та баками для сортування сміття, а співробітники регулярно беруть участь у марафонах, суботниках та ініціативах донорства крові.

Наостанок учасники завітали до мозкового центру компанії – ньюзруму або редакції, де готують матеріали для ТСН та ранкового шоу «Сніданок з 1 + 1». Там учасників познайомили з професіями телебачення: журналісти, редактори, кореспонденти, сценаристи та продюсери. Показали й монтажну кімнату, де  працює режисер монтажу, а журналіст може озвучити закадровий текст сюжету.

Учасникам розповіли, що над кожним випуском новин працює ціла команда професіоналів: оператори, режисери, продюсери, репортери, журналісти та інші. Але на цьому список професій медіахолдингу не закінчується, адже у компанії працюють фінансисти, маркетологи, дизайнери, адміністратори, менеджери, аналітики, айтішники, піарники та інші. А тепер учасники нашого Марафону точно знають, що одного дня поповнити ряди співробітників зможуть і вони.