Skip to main content

Унікальний ароматоріум «Світ запахів» для дітей із порушеннями зору запрацював у Львові. Створили інноваційний навчальний простір у міській спецшколі. Там діти з глибокими порушеннями зору вчаться орієнтуватися у просторі, тренувати пам’ять і розвивати сенсорне сприйняття через запахи.

Реалізація проєкту стала можливою завдяки командній роботі благодійного фонду Mom for Everyone, Агентства ООН у справах біженців і благодійного фонду «Рокада», які надали фінансову підтримку на ремонт, облаштування приміщення та закупівлю обладнання.

НАТАЛІЯ МИХАЙЛІВ

«Я мрію про світ, у якому кожна дитина відчуває підтримку, впевненість і безмежні можливості для розвитку. Світ, де немає перешкод для радості, дружби, пізнання нового. Є мрії великі, майже недосяжні. Але є й ті, які з часом стають цілями, планами – і крок за кроком втілюються в життя. Саме так і народився наш ароматоріум. Це ще одне нагадування про те, що мрії здійснюються. Варто тільки вірити, діяти і об’єднуватися заради добрих справ. Цей навчальний заклад став простором підтримки та інтеграції дітей з особливими освітніми потребами, зокрема і для дітей з Луганської, Донецької, Херсонської, Миколаївської та Харківської областей, які через війну втратили можливість навчатися у своїх громадах», – пояснює ідейниця проєкту, керівниця благодійного фонду Mom for Everyone Наталія Михайлів.

Львівський ароматоріум – перший в Україні і другий у Європі.

Ідею створення запозичили у спеціального навчально-виховного центру для сліпих дітей у місті Овінська, Республіка Польща.

Директор закладу Бартоломей Матерніцкий та тифлопедагог Магдалена Чюра провели для львівських педагогів серію майстер-класів, які стали поштовхом до створення аналогічного простору в Україні.

АНДРІЙ СИДОР

«Надзвичайно вдячний кожному, хто долучився до цієї великої справи. Сьогодні презентуючи цей проєкт, із гордістю можу констатувати, що нам усе вдалося», – додає координатор інженерного напрямку Благодійного фонду «Рокада» Андрій Сидор.

В ароматоріумі «Світ запахів» діти можуть займатися як індивідуально, так і групами. З ними проводяться теоретичні і практичні уроки, також залучають до корекційно-розвиткових заходів.

Вчителі використовують аромамасла, композиції, спеції, трави. Також зразки парфумів і харчові ароматизатори, базові олії та природні сенсорні елементи.

ІРИНА КОСТЕЦЬКА

«Ароматоріум допомагає розвивати здатність розпізнавати запахи рослин, тварин, харчових продуктів. Дітки також навчаються орієнтуватися у просторі завдяки запаховим маркерам, оцінювати загрози, наприклад, розпізнавати запах диму чи зіпсованої їжі. Вчителі також допомагають їм тренувати пам’ять через запахові асоціації, розвивати концентрацію, творчого мислення та сенсорної чутливості», – розповідає директорка школи Ірина Костецька.

Випускник спецшколи Олег Хохлов радіє, що такий простір вдалося створити для нинішніх учнів.

ОЛЕГ ХОХЛОВ

«Поки тривало відкриття простору, я сам тестував запахи. Зізнаюся, не відгадав доволі поширений аромат лаванди. Така інноваційна практика розширює кругозір (я б навіть сказав, кругонюх) і дає більше можливостей, щоб пізнавати світ. Ми не бачимо, а тому інші відчуття для нас дуже важливі. Завдяки запаху незрячі можуть орієнтуватися у світі. Простір даватиме таким як я більше знань», – говорить Олег Хохлов.

 

Зв'яжіться з нами
Підтримати Фонд