Skip to main content

Торік у грудні благодійний фонд «Рокада» у співпраці з гуманітарною організацією «Людина в біді» People in Need Ukraine та завдяки фінансовій підтримці чеського народу в укритті однієї з нікопольських шкіл створила дитячий освітній простір.

Його місія не лише допомагати школярам надолужувати пропущений навчальний матеріал, а й підтримувати емоційно.

Попри постійні обстріли, з учнями у просторі працюють фасилітатори, вчителі й психолог.

ТЕТЯНА КАНЧУК

«Нікополь весь час знаходиться під обстрілами. Сьогодні, наприклад, була дуже важка ніч.

Мало хто міг заснути в місті. Але тим не менше, заняття відбулися і з української мови, і з математики.

Зрозуміло, що прийшли не всі, але попри постійну небезпеку, ми робимо все, що від нас залежить

і навіть більше», – розповідає Тетяна Канчук, заступниця директора школи й фасилітаторка простору.

 

Облаштовуючи центр, благодійний фонд «Рокада» спільно з партнерами перетворили приміщення сховища на сучасний простір, який оснастили всім необхідним.

За відносно спокійної безпекової ситуації простір щодня відвідує до двох десятків дітей. Займаються групами за розкладом.

«Якщо говорити про нашу школу, то до центру приходять учні, які залишилися в місті: із 475 дітей до повномасштабного вторгнення, зараз маємо 142. Звісно, батьки пускають не всіх – якщо родина живе поряд зі школою, то дитина долучається до освітнього процесу офлайн. Якщо далі – до уроків, як правило, під‘єднується онлайн. Але все залежить наскільки активні обстріли, – продовжує Тетяна Канчук. – До ворога від нас – 4 кілометри. Батьки бояться відпускати. Як би там не було, але на першому місці життя!».

Із 38 наших вчителів наразі працюють 32 – шестеро виїхали. Хтось за кордон, хтось у більш безпечні регіони України.

«Директор, заступники, завгосп, технічні працівники – усі на робочих місцях.От після сьогоднішнього обстрілу вилетіли вікна в школі…, – додає співрозмовниця. – Страшно, дуже страшно. Але ми вже призвичаїлися, хоча це зовсім не те, до чого варто звикати».

Попри наявний педагогічний стрижень, все ж велика війна, констатує Тетяна Канчук, позначилася на якості освіти. Говорить, втрати є. Адже коли тривають масовані артобстріли, процес навчання переходить в асинхронний режим, тобто навчання відбувається не в реальному часі, а за допомогою різноманітних електронних ресурсів.

«І ось те, що «Рокаді» вдалося створити такий простір, – я вам кажу відверто, – дуже велика справа. Дуже! У нас з’явилася можливість повноцінно навчати, робити все, що від нас залежить, щоб навчити й виховати покоління, від якого й залежить майбутнє нашої держави!».

Тричі на тиждень в освітньому просторі зі школярами різного віку працює психологиня Наталія Черемнова. Її місія полягає в тому, щоб емоційно розвантажити дітей.

НАТАЛІЯ ЧЕРЕМНОВА

«Через арттерапевтичні вправи діти діляться своїми страхами. Ми малюємо сни чи монстриків

і учні розповідають, що викликає тривожність: як не сплять ночами внаслідок обстрілів,

як чують звуки шахеда, що пролітає поруч, як ворог атакує їхні будинки… Важливо, що вони хоча

б проговорюють це і мені як психологу є можливість пропрацювати», – розповідає Наталія Черемнова.

 

Зараз, ділиться психологиня, є у планах проводити в просторі групові зустрічі з батьками, які приходять забирати малих із занять.

«Такі зустрічі можуть бути корисними, щоб батьки могли коректно реагувати на поведінку дітей під час різних ситуацій», – пояснює Наталія Черемнова.

Поради фахівчині, як діяти дорослому під час стресу в дитини:

  • дати попити теплої води;
  • обійняти дитину;
  • дати дитині обійняти улюблену м‘яку іграшку;
  • закутати в теплу ковдру;
  • попрацювати з диханням

«Вдихаємо спокій, видихаємо тривогу… Можна малювати. Взагалі робота зі стресом в дитини через малюнок дуже дієва. На заняттях, наприклад, ми малювали річку тривожності, вирішували, як герою її подолати, а потім із цієї «річки» робили літачок і відпускали. Добре залучати дитину і до ліплення. Вести артбуки», – рекомендує співрозмовниця.

Наталія Черемнова каже, створений благодійним фондом «Рокада» простір – це значно більше, ніж освітній центр.

«У нинішніх умовах – це в першу чергу можливість дітей бачитися один із одним, спілкуватися. Це важливо! Крім того, маємо постійний зв‘язок із фондом, підтримку і надійну допомогу за будь-яких обставин», – додає психологиня.

Окрім психологічної роботи зі школярами, «Рокада» із жовтня 2024 року проводить спеціальні тренінги для вчителів, спрямовані на допомогу в комунікації з дітьми під час критичних ситуацій.

АНАСТАСІЯ ОГОРОДНІК

«Такі тренінги сприяють пошуку внутрішніх ресурсів для вчителів, підтримують їх у роботі

з учнями. Зараз ми проводимо навчання з використання штучного інтелекту в навчальному процесі.

Завдяки партнерам, маємо можливість бути точкою опори як для школи, як для освітян, так і

для дітей та їхніх батьків», – коментує координаторка проєкту Анастасія Огороднік.

Зв'яжіться з нами
Підтримати Фонд